2016: «Filming the Invisible: Neoliberalism, Desire, and Desarrollista Spain», Society for Cinema and Media Studies conference, Atlanta, GA (April).
2016: «Queering Homo-Hispanicus in 1960s Desarrollismo: Consumption, Masculinity, and Regime-Friendly Filmmaking.» Modern Language Association, Austin, TX (January).
2015: «Gendered Logics of Violence: Skin and Cloth, Sutures and Memory. Pedro Almodóvar’s The Skin I Live In (2011)» XXV Congreso Anual de la Asociación Internacional de Literatura y Cultura Femenina Hipánica. Marquette University, Milwaukee, WI.
2015: «Queer Epistemologies and Models for Social Justice,» III Jornadas Internacionales de ALCES XXI, Centro Internacional Antonio Machado, Soria, Spain.
2015: «Female Trafficking and Sexual Violence.» Conference on Human Trafficking. Universidad de Deusto, Spain.
2015: «Burnt Ashes: Cinematic Responses to ETA Violence—Queered Subjectivities», Left Forum. John Jay College of Criminal Justice (CUNY) New York.
2015: «Restorative Justice on the Screen: Circles of Love and Fire in Post-ETA Times», Cine-Lit VIII: An International Conference on Hispanic Film and Fiction. Portland State University, Portland, OR.
2015: «La mentira de la simpleza: Imagen, afectividad y espacios de reconciliación en el contexto vasco», Simposio Laberintos de la imagen. Red Interdisciplinar Sobre las Verdades de la Imagen Hispánica. Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibersitatea (UPV/EHU) Bilbao, Spain (February). Invitation.
2014: «Configuraciones neoliberales de género y país: Conclusiones sobre el desarrollismo.» Symposium Turismo y Cine: Miradas Comparativas. Universitat de Vàlencia. Valencia, Spain (November).
2014: «Binomios éticos-ciudadanos y espacios de género: el «tú-yo» terrorista y su versión restaurativa o queer«, IV Congreso Internacional Víctimas del Terrorismo en las Artes y los Medios de Comunicación. Estudios para el Recuerdo. Universidad de León (Spain).
2014: «Skin and Cloth, Sutures and Memory: Pedro Almodóvar’s The Skin I Live In (2011) and Louise Bourgeois’ ‘Handiwork.’» Spanish Erotic Cinema. Durham University (UK). Invitation.
2013: «A Trip to the Underworld in Times of Crisis: Post-ETA Basque Identity and the Arts.» World Philosophy Day on Human Rights Conference. University of Prishtina, Kosovo.
2013: «¿Turismo «queer?»: La generación felpa y el turismo sexual», Terceras Jornadas de Cine y Turismo. Vàlencia, Spain (University of Vàlencia).
2013: «Gender Strategies in Helena Taberna’s Filmmaking», Visual Culture, Media, and Gender. Special session on Spanish and European Immigration, Film, and Gender. Boston College, Boston, MA. Invitation.
2013: «Creación artística, ética y perdón en el nuevo contexto vasco.» II Jornadas Internacionales de ALCES XXI. Casa Sefarad-Israel, Madrid, Spain.
2012: «‘Negociando con los muertos’: Políticas de reconciliación y las artes», 20th Congreso Internacional sobre Ideología, Política y Reivindicaciones en Lengua, Literatura y Cine. UNED (Universidad Nacional de Educación a Distancia). Santander, Spain.
2011: «La letra y la imagen: las ausencias y su memoria en la producción artística vasca», Conference on Exile and Cinema, Universidad de Deusto, San Sebastián-Spain.
2011: «A Trip to the Underworld: Finding a Ladder, Exploring the Wreckage (Reconciliation in Euskadi)», Simposium Emotional Cultures in Spain: From the Enlightement to the Present, King Juan Carlos I Center at NY University, NY. Invitation.
2010: «Words and Bullets: Comparative Literature and the Imaginary of Reconciliation (The Basque Context)», International Comparative Literature Association, Seoul, South Korea.
2010: «El arrastre identitario: emotividad, ética y violencia. Reflexiones sobre el contexto vasco,» Asociación Internacional de Hispanistas, Rome, Italy.
2010: «A New Logic of Civility: Reconciliation, Trauma, and the Arts,» American Comparative Literature Association, New Orleans, LA.
2010: «La emotividad y el imaginario literario: ¿Una traducción política?», Congreso Internacional Conocer, Conmover. Las emociones de la cultura, la cultura de las emociones: El orden de la sensibilidad moderna, Centro de Ciencias Humanas y Sociales del Centro Superior de Investigaciones Científicas, Madrid, Spain.
2009: «El viaje sin retorno: Turismo y disidencia identitaria en el cine de los 60», Segundas Jornadas de Cine y Turismo. Vàlencia, Spain (University of Vàlencia).
2009: «La nación de la (des)memoria: Una respuesta vasca desde las artes», Asociación Hispánica de Humanidades Conference, Sevilla, Spain.
2009: «Designer Nationalism and its Others: The Case of Euskadi,» American Comparative Literature Association. Harvard University, Cambridge, MA.
2008: «The Silences and Language of Moral Memory: A Case for Melodrama», España XX/XXI: Diálogos en el hispanismo peninsular. University of Ottawa, Ottawa, Canada.
2007: «Trauma, Silence, and Love: Sites of Memory in Isabel Coixet’s The Secret Life of Words«, American Comparative Literature Association Conference, Puebla, México.
2006: «Minifaldas, lunares y la especulación inmobiliaria: ¿Qué hay bajo el sol?», I Jornadas Internacionales de Cine y Turismo. La Configuración cinematográfica del imaginario turístico sobre España. Universitat de Vàlencia, Vàlencia.
2005: «Me duele el otro: Género, melodrama y la política de la memoria en La vida secreta de las palabras (Isabel Coixet, 2005)», Género y Medios de Comunicación. University of Deusto, San Sebastián-Spain.
2005: «May We Rest in Peace: Basque Funerals of Utopia (The Case of Julio Medem and Bernardo Atxaga)», A New Europe: Changes in Literary History. Invited panelist on Iberia. Harvard University, Cambridge, MA, May.
2004: «Lógicas maternales distópicas y crisis de estado: la erotica del nacional-catolicismo franquista», II Congreso Internacional Mujeres y Textualidad: Los hábitos del deseo. Formas de amar en la modernidad, Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, Spain, March.
2003: «Intentos de sutura: melodrama y prótesis de la nación en el cine español de postguerra», Modern Language Association, San Diego, CA, December.
2003: «Lágrimas de cocodrilo/lágrimas de la razón: el melodrama y la memoria histórica», Northeast Modern Language Association, Massachusetts Institute of Technology, Boston/Cambridge, MA, March.
2002: «Espacios de sutura: comunidades de sentimiento en el melodrama español,» Hispanic Cultural Studies: The State of the Art, The Univeristy of Arizona, Tucson, AZ, September.
2000: «Andamios para una nueva ciudad: el efecto Guggenheim y la escritura postnacional,» Spain in the Twenty-First Century: Literature, the Arts, and Culture: An International Symposium, The Ohio State University, Columbus, OH, November.